אורז מלא


אורז מלא עשיר בויטמינים מקבוצת B (בעיקר B1) ויטמין E סידן, מגנזיום, מנגן, סלניום, אשלגן, ברזל וסיבים תזונתיים.

אורז מלא מורכב מ-3 חלקים: קליפה, נבט ואנדוספרום.

קליפה (סובין)- מעטה הגרעין. מהווה מקור לסיבים, תאית, ויטמיני B, סידן, זרחן, אבץ מגנזיום.

נבט- "לב" החלק החי בדגן. מהווה מקור לויטמינים B1,B2,B3, ויטמין E, מגנזיום, ברזל, זרחן  ואבץ. הנבט מכיל מעט שומן לא רווי וחלבון איכותי (לא מלא).

אנדוספרום- גרעין/ ליבת הדגן, מכיל כמות רבה של עמילן (סוכר). מכיל את מרבית החלבון והפחמימות בדגן ומעט ויטמינים ומינרלים.

מדוע אורז מלא בריא יותר מאורז לבן?

כדי להפיק אורז לבן, מסירים חלקים חשובים מהאורז המלא את הקליפה ואת הנבט. לכן, אנו מאבדים את הסיבים התזונתיים המצויים בקליפה (שלהם חשיבות רבה בשמירה על הבריאות) ובנוסף, אנו מאבדים את הנבט המכיל את מרבית הויטמינים והמינרלים. מה שמשאיר אותנו עם האנדוספרום, המכיל כמות סוכר גבוהה (עמילן) הגורמת לעליה ברמות הסוכר בדם ולכן ישנה גם ירידה מהירה, (המגבירה את הכמיהה למתוקים), עלייה במשקל ומצבי רוח משתנים.

סיבה נוספת מדוע עדיף לאכול אורז מלא היא כיוון שכל אורז לבן מקורו באורז מלא, וכדי להפיק תהליך זה בו מסירים את הקליפה והנבט, משתמשים בחומרים כימים.

האורז אדום הוא אורז מלא, עשיר בנוגדי חמצון המסייעים להגנה של גופנו מפני זיהומים ומחלות.

חיפוש באתר

חפשו אותנו בפייסבוק

Visit my Facebook page

צור קשר

הילה וידבסקי, נטורופתית N.D
טלפון : 052-6164466
דואר אלקטרוני: Hila@libriut.co.il